Després de set mesos fora de servei per falta de finançament, reobre PrevenSI, l’entitat destinada a prevenir l’abús sexual infantil amb el focus posat en els agressors. Des del 2 de novembre els seus professionals tornen a atendre les consultes que arriben per telèfon, xat i correu electrònic.

L’Ajuntament i una fundació privada financien el projecte

Si l’entitat ha pogut obrir és gràcies que ha trobat finançament compartit entre l’Ajuntament i una fundació privada. El consistori només podia, per normativa municipal, finançar el 50 % del projecte i s’havia de trobar els diners per fer front al 50 % restant. L’ajut permetrà a PrevenSI fer atenció 20 hores setmanals fins al novembre del 2023.

Per cada potencial agressor hi ha entre 4 i 7 víctimes”
Núria Iturbe, impulsora de PrevenSI

Núria Iturbe, impulsora de l’entitat, valora positivament el fet que hagin pogut reobrir perquè “hem constatat que és una necessitat que existeix“. Iturbe lamenta, però, que s’hagi deixat passar el fet que les persones que s’hi han posat en contacte hagin fet un exercici de responsabilitat i “hagin donat el pas de demanar ajuda”. A banda, aquesta psicòloga apunta que per cada persona que abusa sexualment d’un infant o adolescent hi ha entre quatre i set víctimes i , en aquest cas, el fet que l’entitat estigués tancada “no s’han pogut evitar”.

Atracció per infants o adolescents i el risc de “passar a l’acció”

PrevenSI ha rebut 84 peticions directes d’ajut d’abril a setembre (falta octubre per comptabilitzar). Es tracta, segons Núria Iturbe, de sol·licituds en primera persona que “tenen un malestar perquè senten atracció per infants o adolescents i creuen que això els pot portar a passar a l’acció“. Són consultes, diu Iturbe, que han arribat per xat o per correu electrònic, però que no poden recuperar-se perquè “estan fetes des de l’anonimat”. En alguns casos s’han creat un compte de correu expressament per a l’ocasió.

La responsable de PrevenSI assegura que seria desitjable poder allargar el servei de l’entitat fins a les cinquanta hores per poder atendre totes les consultes que reben fora d’hores. L’ideal, apunten, seria oferir un servei 24 hores.