A partir d’ara es pot demanar cita prèvia per internet per fer els tràmits al Registre Civil de Barcelona. D’aquesta manera es volen reduir les cues a la porta de l’edifici, situat a la plaça del Duc de Medinaceli, i també el temps d’espera. Fins ara per fer qualsevol dels 28 tràmits del Registre Civil calia desplaçar-s’hi dues vegades, una per demanar cita i l’altra per fer la gestió a la data acordada. Durant els mesos de confinament va haver-hi problemes per poder fer alguns dels tràmits.
El Registre Civil inclou alguns dels tràmits més usuals relacionats amb la justícia: matrimonis, nacionalitats, naixements, defuncions, canvis de nom i de sexe, entre d’altres. Fins ara la cita s’havia de demanar de forma presencial, per telèfon o per correu. Amb la incorporació del de Barcelona ja són 14 els registres civils de tot Catalunya que disposen del servei de cita prèvia en línia. La previsió és poder acabar l’any amb set registres més, fins a arribar als 21 (d’un total de 49).
Millores a l’edifici del registre
En paral·lel al servei de cita prèvia en línia, també s’ha fet millores a l’edifici del Registre Civil de Barcelona. Les seccions amb més afluència de públic s’han traslladat a la planta baixa per facilitar l’accés dels ciutadans a les taules d’atenció al públic i a les sales d’espera. També se n’ha millorat la retolació i les mesures de protecció de la covid-19 i s’hi han introduït millores tècniques i informàtiques.