La transformació de l’avinguda Meridiana no s’atura. L’Ajuntament de Barcelona ja ha fet públic que durant aquest mandat es redactarà l’avantprojecte de la reforma del tram entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo (fase 3). A més, continuarà amb els estudis previs de la resta de l’avinguda fins a Vallbona. Es comptarà amb la participació ciutadana.

Les obres entres Felip II i Fabra i Puig començaran a inicis del 2025

El que ja té fixada data d’inici d’obres és el tram següent. Durant el primer trimestre del 2025 s’iniciarà la reforma de la Meridiana entre Felip II i Fabra i Puig. Els treballs tindran una durada de 18 mesos i un pressupost de 26 milions d’euros. La remodelació continuarà amb els mateixos criteris que els trams anteriors enllestits.

La reforma consisteix a restar espai als vehicles i incrementar el verd a la Meridiana. Per això, amb les obres es reduiran a dos els carrils per al trànsit general i un a banda i banda per als autobusos. A més, s’incorporarà vegetació a les voreres i hi haurà més arbrat: es plantaran uns 275 arbres i es guanyaran uns 7.200 m² de parterres.

Doble carril bus per endreçar l’espai intermodal de transports

Una de les peculiaritats d’aquest tram és que es regularà i endreçarà la parada d’autobusos urbans i interurbans que hi ha a la Meridiana entre el carrer de Felip II i Garcilaso. Els veïns havien denunciat que era una estació encoberta per on passen uns 400 autobusos. L’Ajuntament de Barcelona els ha explicat que es farà un doble carril bus per habilitar que els busos puguin encotxar i desencotxar sense interrompre el pas de la resta de busos urbans. En sentit sortida de la ciutat s’hi podran aturar entre set i vuit busos, en sentit entrada serà per a tres o quatre. La mesura se suma al gir habilitat a l’altura del carrer d’Espronceda que ja està operatiu.

Es crearan més passos de vianants i una rambla central

Per millorar la connexió d’aquest àmbit, també s’incrementaran el nombre de passos de vianants, que dels nou actuals passaran a ser 15. Un es farà al carrer d’Hondures per facilitar l’arribada a l’espai intermodal.

En aquest tram a reformar també es crearà una rambla central que serà molt similar a la que s’ha creat a Navas. Serà un espai central ampli per als vianants a l’altura dels carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa. En aquesta part, el carril bici se situarà a banda i banda i serà unidireccional.

Uns 60 milions invertits en el total de la reforma

Les actuacions fetes fins ara ja han permès reduir el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris. Quan estigui enllestida fins a Fabra i Puig s’hauran reformat 2,87 km de l’avinguda i fins a 163.300 m² de superfície renovada. En termes d’inversió, fins a Fabra i Puig, la inversió total haurà estat de 55,8 milions d’euros, dels quals una part provenen dels fons Next Generation.

Comparteix a: