L’Ajuntament de Barcelona engega, durant aquest mes d’agost, una campanya per apropar i ampliar el Servei de Teleassistència Municipal a un dels col·lectius més vulnerables a la covid-19: la gent gran que viu sola. De fet, el servei ja es va posar en marxa el mes de març i, des del consistori, afirmen que ha estat un gran suport per a les persones grans. La tasca primordial d’aquest servei és proporcionar informació, donar suport emocional i facilitar l’accés als serveis sanitaris.

Més de 91.000 persones ateses

Durant el confinament, la teleassitència va arribar a trucar cada dia a 3.000 usuaris per informar-los del coronavirus i un total de 91.000 persones van ser ateses des que es va posar en marxa. L’objectiu ara, però,  és fer saber a les prop de 20.000 persones de més de 75 anys –que es calcula que viuen soles a la ciutat i no reben el servei– que poden sol·licitar-lo, per primera vegada, telemàticament al portal de tràmits de l’Ajuntament. És un servei permanent, és a dir, funciona les 24 hores del dia, tots els dies de l’any, perquè les persones grans amb discapacitat o dependència puguin continuar vivint de manera autònoma a casa seva.

Perquè la ciutadania conegui aquests canvis, s’ha iniciat una campanya telefònica específica. La regidora de Salut, Envelliment i Cures, Gemma Tarafa, assegura que les trucades començaran “el més aviat possible”.

No és la primera vegada que l’Ajuntament amplia aquest sistema de teleassistència. El febrer del 2012 va reforçar els missatges i les trucades als usuaris del servei per garantir que tenien tot el que calia per fer front a l’onada de fred.