Declarar-te a algú sense revelar la teva identitat. Aquesta és la principal funció de l'Informer, una pàgina anònima de Facebook en què els usuaris envien als administradors tota mena de xafardaries i missatges pujats de to. EL MASSAOUDI, cofundadora d'Informer "La meva companya va anar a la biblio i va veure un noi i no sabia com trobar-lo. Pensant, pensant, van dir de fer una pàgina de Facebook anònima." LAURA GÓMEZ, cofundadora d'Informer "Cada dia rebem missatges de molta gent que s'ha conegut i que han pogut contactar amb la persona que volia. Ens fa molta il·lusió perquè és el que buscàvem." Les administradores supervisen els missatges que reben abans de ser publicats. CARINA SASI, cofundadora d'Informer "Cuando una de nosostras lee un mensaje con insultos pedimos a la persona que lo ha escrito que lo reformule. Tampoco publicamos nombres enteros." En només una setmana, l'Informer han aconseguit pràcticament 12mil seguidros i cada dia reben uns 400 missatges. L'anonimat és la clau de l'èxit. FERRAN LALUEZA, director del Grau de Comunicació de la UOC "Aquesta xarxa cobreix la necessitat de parlar amb persones que veiem al nostre dia a dia, però potser mai no els hem dirigit la paraula perquè potser no ens atrevim." Arran de l'èxit de la pàgina informer de la Universitat Autònoma, aquesta setmana ja han sorgit més webs de xafarderies. És el cas dels barris de Gràcia, Sarrià, Sant Gervasi i Pedralbes, que ja tenen el seu informer particular a Facebook.

Darrere d’aquesta nova modalitat de xarxa social hi ha quatre estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona. Elles han creat l’Informer de la UAB i en només una setmana han aconseguit gairebé 12.000 seguidors, i cada dia hi reben uns 400 missatges.

Els fundadors de l’Informer són les administradores d’aquest canal, en què es publiquen, sobretot, xafarderies i queixes de tot tipus. Es tracta d’una pàgina anònima de Facebook en què els usuaris envien als administradors missatges, molts cops, pujats de to. La particularitat de la pàgina rau en l’anonimat de l’usuari, que envia un missatge a l’administrador i, després de supervisar-lo, el publica. Després de l’èxit aconseguit en un no-res, aquests joves ja pensen en noves fórmules per explotar la idea. Tenen la intenció de desvincular-se de Facebook i crear la seva web particular per tenir més autonomia.

Arran de l’èxit de l’Informer de la Universitat Autònoma, ja han sorgit més webs de xafarderies d’altres universitats, espais, i barriades. De fet, els barris de Gràcia, Sarrià, Sant Gervasi i Pedralbes ja tenen el seu Informer particular a Facebook.