Els familiars dels usuaris de la residència per a gent gran Mossèn Vidal i Aunós tornen a mobilitzar-se, aquesta vegada en contra d’una possible reducció de personal que afectaria directament el benestar dels residents. Segons l’associació de famílies L’Onada Serveis, l’empresa gestora actual de la residència hauria comunicat aquesta decisió als treballadors a l’abril. Els gestors confirmen que estan negociant amb el comitè d’empresa una reorganització del personal. Asseguren, però, que els canvis compliran estrictament amb les condicions marcades per la Generalitat en el concurs per adjudicar el servei de la residència.

Protestes setmanals per forçar que es mantingui la qualitat assistencial dels avis

L’associació de famílies va començar a mobilitzar-se fa algunes setmanes quan es van assabentar que la gestora tenia la intenció de reduir el nombre d’auxiliars de geriatria de tres a dos per planta. “És impossible que una gericultora pugui fer-se càrrec de 14 residents. Són persones amb un grau de dependència molt alt i necessiten ajuda per a tot”, asseguren els familiars que estan encapçalant la protesta.

Algunes d’aquestes persones fa anys que tenen familiars que viuen a la residència i temen que, d’aplicar-se aquesta reducció de personal, es repliquin les situacions d’abandonament i falta d’atenció que van patir alguns residents l’any 2017 i també durant l’inici de la pandèmia. De fet, asseguren que “si l’empresa implementa la reducció de personal, estarà incomplint les condicions del plec i la Generalitat no ho hauria de permetre”. Per això han decidit manifestar-se cada setmana fins que tinguin garanties que la qualitat assistencial dels residents es preservarà.

Per què la Generalitat permet que L’Onada faci el que li doni la gana?
Maria José Carcelén, portaveu de les famílies de la residència Mossèn Vidal i Aunós

L’empresa assegura que està treballant en una reorganització del personal

L’Onada Serveis va començar a gestionar la residència pública per a gent gran d’Hostafrancs el març del 2022. betevé ha pogut parlar amb la gestora, que assegura que compleix fil per randa les condicions del concurs públic per a la gestió de la residència. De fet, els responsables diuen: “Anem a màxims i estem molt per sobre del que ens obliga el plec.” No obstant això, admeten que fa setmanes que estan negociant amb el comitè d’empresa una nova organització de l’equip de professionals, però que en cap cas incompliran les condicions del contracte públic.

De fet, assegura L’Onada, des que s’han fet càrrec de la gestió de la residència han implementat algunes millores en el funcionament intern de la residència, com són el doble menú a escollir per als residents o activitats lúdiques obertes a residents i familiars i acompanyades per professionals.

Segons el Departament de Drets Socials, la residència Mossèn Vidal i Aunós, com la resta d’equipaments públics d’aquestes característiques, passa inspeccions periòdiques que han certificat fins ara que compleix amb les ràtios de treballadors establertes.