Moments de tensió al desnonament d’una família al carrer de l’Arc de Sant Cristòfol, al barri de Santa Caterina. Allà, desenes de persones s’han concentrat des de primera hora del matí d’aquest dimarts per evitar que es fes fora de casa una família amb dos fills menors que viuen a un pis públic de la Generalitat. La protesta, que s’ha saldat amb tres activistes detinguts, s’ha fet amb un fort blindatge dels Mossos d’Esquadra i un perímetre policial al voltant del domicili. Finalment, el desnonament s’ha fet efectiu.
Càrregues policials i barricades
Alguns dels veïns de l’immoble han llançat ous, farina i pintura contra els Mossos d’Esquadra. Un a un, els agents han anat retirant els activistes que intentaven evitar l’accés al domicili de la comitiva judicial. La tensió ha anat en augment fins que a quarts d’una els Mossos han carregat contra alguns dels concentrats amb cops de porra. S’han fet diverses identificacions i hi ha almenys tres persones detingudes. El SEM també ha hagut de fer diverses atencions mèdiques.
La família fa dos anys que viu de manera irregular al pis de l’Agència Catalana d’Habitatge. El 12 de novembre diversos representants d’entitats ja van fer una protesta a la seu de l’Agència d’Habitatge de Catalunya per demanar una solució. Llavors se’ls va explicar que la família no compleix amb els requisits de la Mesa d’Emergència i, per tant, no és possible regularitzar la seva situació al pis de protecció.

Família amb informe de vulnerabilitat
Al desnonament hi ha hagut personal del Servei de Prevenció, Intervenció i Mediació en Habitatges Públics (SPIMH) que ha fet acompanyament a la família i seguiment del cas a través dels Serveis Socials municipals. També s’han activat els protocols habituals per garantir un allotjament temporal.
La família ja té nou habitatge “no permanent, però sí de transició”
(ACN) La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat des del Parlament que la família desnonada ja té casa: “Hem buscat un habitatge, lamentablement, no permanent però sí de transició”, i ha emfatitzat que, de tota manera, “s’han d’assegurar els criteris d’equitat en l’accés d’urgència a l’habitatge”.
En aquest sentit, el portaveu dels comuns al Parlament, David Cid, ha retret a Paneque que l’immoble sigui propietat de la Generalitat i ha avisat que si no s’actua respecte a la rehabilitació es farà “més gran el problema”: “No lliga gaire amb el discurs de prenem nota”, ha reblat Cid.