Escolta aquesta notícia

Més d’un centenar d’alumnes han protestat aquest dimarts contra el professor del Conservatori del Liceu acusat de tocaments. Demanen la suspensió del docent i la dimissió immediata de María Serrat, la directora general de la Fundació Conservatori del Liceu de Barcelona, com a “responsable directa de la gestió de la situació”. També exigeixen la revisió dels expedients d’altres professors per detectar “possibles casos similars”. En aquest sentit, els alumnes han habilitat un correu electrònic per recollir testimonis que permetin ampliar-ne la informació.

Els concentrats asseguren que, tot i que l’escola de música és coneixedora dels fets, el professor continua fent classes al centre. Aquest fet que ha indignat els estudiants, que han recollit signatures per demanar la dimissió del docent i han fet una crida a un boicot actiu de totes les activitats del professor dins del centre. També reclamen un “compromís ferm” del Conservatori del Liceu per garantir que l’escola sigui un espai segur.

Exigeixen mesures immediates i contundents

Segons expliquen les estudiants en un comunicat, aquest fet és d’una “gravetat extrema” i “exigeix mesures immediates i contundents”. Afegeixen que la situació “augmenta dràsticament la gravetat quan es confirma que no es tracta d’un cas aïllat”. També consideren inadmissible que, avui dia, el professor de guitarra clàssica, acusat dels fets, continuï treballant al centre educatiu amb normalitat.

Els alumnes concentrats acusen la direcció del centre de fer públic un comunicat “ambigu i contradictori”. Expliquen que tot i que es presenta com un posicionament compromès amb la “tolerància zero envers l’assetjament”, alhora demostra “equidistància i manca de responsabilitat”. Assenyalen que des de la direcció s’ha volgut adoptar un paper “mediador”, però consideren que els resultats “són inacceptables”.

Suport dels alumnes de l’ESMUC

Els concentrats han rebut també el suport dels alumnes de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). En un comunicat s’han solidaritzat amb les persones que han denunciat, al mateix temps que condemnen “qualsevol intent d’aïllament, desacreditació o venjança que hagin pogut patir com a resposta”.

L’Associació d’Alumnes de l’ESMUC s’ha mostrat també indignada i consideren “intolerable que no s’hagi actuat amb la diligència i contundència que una situació d’aquesta gravetat exigeix”. Lamenten que no s’hagi “activat de manera efectiva el protocol de prevenció i actuació davant l’assetjament que el mateix centre assegura tenir vigent”. Afegeixen que les “accions insuficients i la manca de transparència” no només “perpetuen la violència”, sinó que transmeten “un missatge de desprotecció i desconfiança a tot l’alumnat”.