
(ACN) Protecció Civil demana mantenir la prudència davant l’episodi de pluges torrencials d’aquest dissabte, després de l’enviament de l’Es-Alert a Barcelona i 14 municipis més per acumulacions d’aigua en alguns punts. Malgrat que el moment més crític han estat durant les dues hores posteriors a l’enviament de l’avís, la subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, ha remarcat que cal mantenir la precaució per les pluges. Es preveu que les precipitacions es vagin rebaixant aquest diumenge de matinada i que diumenge sigui un impàs abans de l’arribada de nous ruixats la setmana que ve.
Encara ha d’entrar una altra massa que provocarà precipitacions i temperatures més baixes la setmana que ve. Diumenge serà un dia d’impàs entre aquestes dues masses.
Una cinquantena d’avisos
A Barcelona, la pluja ha deixat registres d’uns 30 litres per metre quadrat, i els Bombers de Barcelona han fet 55 serveis relacionats amb la pluja, com la caiguda d’una gran branca al carrer de València amb Independència.

En el conjunt de Catalunya, el telèfon d’emergències 112 ha rebut 149 trucades relacionades amb l’episodi de pluges. Segons ha apuntat Solé, no hi ha hagut cap incident destacable.