El síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, ha exposat els 10 temes que la Sindicatura de Greuges considera d’abordament preferent per part de l’Ajuntament. El síndic explica a la secció quinzenal del betevé directe que són propostes que consten a l’informe anual de l’any 2024, un document que la sindicatura presentarà en públic el 10 d’abril.
Les 10 prioritats
- Dret a disposar d’allotjaments temporals d’urgència de qualitat per a persones que s’han quedat sense residència. La sindicatura proposa crear una institució municipal o metropolitana per gestionar aquest servei i els seus recursos.
- Millorar l’atenció i reparació de les víctimes en casos de violència sexual no recents, especialment els abusos comesos durant la infància i ja prescrits.
- Garantir l’educació de qualitat i en condicions d’equitat per a tot l’alumnat, en temes com la reducció de les escoles en barracons.
- Subvencions diferenciades per als projectes d’entitats de petit format. L’objectiu és treure burocràcia per simplificar els procediments de petició de subvencions.
- Protegir els patis escolars i afavorir el joc a l’espai públic.
- Demanar a l’Ajuntament un procediment àgil per al tràmit de l’empadronament al registre municipal.
- Posar les persones al centre del dret a les cures.
- Reduir l’impacte dels cablejats a la façana i de les antenes als terrats.
- Assegurar els drets de les persones amb discapacitats.
- Revisar les condicions dels serveis esporàdics de transport adaptat.