Els alumnes de l’Institut Moisès Broggi parlen sobre l’abús sexual infantil a través del teatre. Han llegit a classe l’obra Oscuro, d’Èric Martínez Girón, que també treballa de vetllador al centre, i alguns dels joves també la interpreten davant dels seus companys. Tot plegat serveix per obrir el debat.
“M’ha ajudat a entendre què és”
“Es parla molt de l’abús sexual però l’infantil és diferent i m’ha ajudat a entendre què és“, comenta el Joan Zamora, que estudia 3r d’ESO. “És un tema que alguns han considerat delicat però s’ha de parlar perquè no passi més“, diu també el Gerard López García, alumne de 2n.
“Els hem d’empoderar”
Els personatges de l’obra han estat víctimes d’abusos sexuals i, de fet, el mateix autor n’ha patit. Ara espera que la feina que fan a l’aula amb el teatre i els debats amb els joves serveixin per prevenir-ho. “Aquest llibre va ser escrit per trencar tabús, són nens i nenes i els hem d’empoderar, els hem de donar eines perquè puguin defensar-se”, diu l’autor.
De l’aula als teatres
La iniciativa ha tingut molt bona acollida al centre i ara l’autor es planteja portar el text més enllà de les aules: ja està treballant per fer una producció teatral professional i per adaptar-la a un guió cinematogràfic.