Comercialitzaven tot tipus de vehicles, des de cotxes de gamma alta fins a motos i camions. De moment, se n'ha pogut acreditar la venda de 91 valorats en més de 4 milions 300.000 euros. Turismes i motocicletes provenien de robatoris o bé eren vehicles contractats a empreses de lísing amb documentació falsa. Després els traslladaven a altres països i els venien com a vehicles de segona mà i d'importació. ANTONI RODRÍGUEZ, Àrea Central de Crim Organtizat de la Divisió d'Investigació Criminal "La tendència inicial va ser la importació de vehicles des de la zona de l'est d'Europa (Bulgària, Itàlia, França...) cap a Espanya, i la darrera part de la investigació el què ha evidenciat és que van invertir el fluxe." Una altra branca de l'organització treballava amb camions i maquinària d'empreses catalanes que es trobaven en una situació econòmica complicada. D'aquesta manera evitaven embargaments. ANTONI RODRÍGUEZ, Àrea Central de Crim Organitzat de la Divisió d'Investigació Criminal "Hi ha determinades empreses que el que fan és alçar els seus béns, és a dir, desprendre's dels seus béns per obtenir un lucre econòmic abans que se li faci el concurs de creditors." La investigació continua oberta, però de moment ja s'han detingut 29 persones i, d'aquestes, 10 han ingressat a la presó. Entre elles, hi ha un agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona que facilitava a l'organització informació bàsica continguda als fitxers policials. Podia consultar, per exemple, la titularitat dels vehicles o si havien estat denunciats.

Les investigacions dels Mossos han permès desarticular una xarxa de traficants de vehicles de luxe que actuava a la província de Barcelona.

En total s’han detingut 19 persones, de les quals 10 ja han entrat a la presó. D’aquests, en destaca un guàrdia urbà de Barcelona que facilitava a la trama informació continguda als fitxers policials. Podia accedir, per exemple, al nom dels titulars dels vehicles o esbrinar si tenien alguna denúncia per robatori. Gràcies a aquestes notificacions facilitava l’acció delictiva.

Els agents han escorcollat 10 domicilis i, fins ara, s’ha acreditat el comerç il·lícit de 29 vehicles i 62 camions de gran tonatge provinents d’empreses de lloguer amb dret a compra, sostrets a empreses d’altres països de la Unió Europea. També han trobat gran quantitat de documentació falsa, pistoles i revòlvers, munició i defenses elèctriques, així com petites quantitats de substàncies estupefaents.

Els vehicles apropiats eren venuts com a vehicles de segona mà i d’importació abans que es denunciés l’apropiació indeguda dels automòbils en el país d’origen. El valor dels vehicles que s’havien apropiat supera el 1.300.000 d’euros en turismes, motocicletes i similars i els 3.000.000 d’euros en camions.

Les investigacions han durat més d’un any i s’han realitzat en coordinació amb la policia alemanya, país on fins i tot tenien un establiment dedicat a la venda dels vehicles robats mitjançant estafes.

A banda de comercialitzar amb vehicles sostrets mitjançant empreses de lloguer d’automòbils, també es dedicaven a robar i vendre vehicles de gamma alta. Les indagacions van permetre descobrir que la xarxa de delinqüents traficava amb turismes i camions que provenien d’empreses catalanes que havien fet fallida, les quals veien així una sortida per desfer-se d’aquests béns, abans dels pertinents concursos de creditors.

Les investigacions policials encara no han acabat i no es descarten més detencions.