
(ACN) La plataforma Recuperem el Park Güell denuncia en un comunicat que la gestió del parc “fa aigües per tot arreu” i alerta que “la turistificació salvatge” està afectant els barris de l’entorn. L’entitat veïnal també es queixa del col·lapse del transport públic i del menysteniment cap als treballadors del parc per part de l’empresa B:SM.
Per tot plegat, la plataforma exigeix l’Ajuntament la convocatòria de la Taula d’Entitats del Park Güell durant aquest mandat. Mentre la taula no es convoqui, la plataforma ja ha anunciat una mobilització per al 13 de desembre. L’entitat veïnal durà a terme aquell dia el primer dels bloquejos mensuals de trànsit rodat a l’entorn del Park Güell.
La Salut i Vallcarca, afectats pel turisme
La plataforma reivindica una gestió del Park Güell que no sigui “una trinxadora dels barris del voltant i dels drets laborals”. El comunicat apunta que els efectes del turisme massiu es noten especialment en els barris de la Salut i de Vallcarca, ja que, expliquen, el veïnat està “fart de viure en un decorat permanent”.
Els treballadors anuncien vaga
En relació amb els treballadors del Park Güell, la plataforma assenyala que l’empresa municipal BSM “no reconeix” la secció sindical de la COS, “única i majoritària” al Park Güell, i “es nega a interlocutar amb ells”. Per aquesta raó, el comunicat veïnal assegura que els treballadors del parc “han anunciat que aniran a la vaga“.
Crítiques a l’Any Gaudí
Sobre les propostes de l’Any Gaudí, en commemoració del centenari de la mort de l’arquitecte, critiquen el Park Güell “no són més que un artifici per vendre la participació veïnal” i asseguren que en cap moment garanteix que les activitats previstes no seran utilitzades com a reclam per al turisme.