“Posem-li pebrots al càncer” és el nom triat per a la campanya que vol ajudar en la promoció de projectes destinats als malalts de càncer i també el suport a les seves famílies. Els usuaris que vulguin participar en aquesta acció s’han de dirigir en alguns dels supermercats adherits a la campanya i comprar  una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell. És la quarta vegada que s’organitza aquesta acció, que es fa a tot Catalunya i coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer que se celebrarà el 4 de febrer.

Prevenció amb una dieta mediterrània

La campanya ha estat apadrinada per l’actor Quim Masferrer; la periodista Xantal Llavina, i Manel Esteller, l’investigador del programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge, entre altres professionals. Esteller ha explicat que “el 60 % dels càncers es curen i que la supervivència depèn molt del tipus de tumor”. També ha dit que “només al voltant del 10 % de les malalties les determina la nostra herència”. El doctor Germà Lluch, director de Coneixement i Recerca de l’Institut Català d’Oncologia, ha explicat per la seva banda que “una dieta mediterrània juga un paper primordial en la prevenció del càncer”. Lluch s’ha referit a les dades d’obesitat dels menors que resulten alarmants quan hi ha “un 19 % dels nens que tenen sobrepès i un 9 % que presenten obesitat”.

Superar les xifres de l’anterior edició

Durant la campanya del 2017 es van vendre 49.570 bosses que amb diners equivalen a 74.355 euros. L’objectiu de la FECEC és superar la xifra que es va recaptar l’any passat. Aquesta acció pretén fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la feina que fan les entitats que els acompanyen durant tot el procés.

pebrots contra el càncer