La propietat del pàrquing de Viladomat, 210, assegura que té la llicència per permetre l’aparcament al sostre de l’edifici. Segons diuen, disposen d’un document de l’any 1975, que especifica que es pot aparcar a les cinc plantes, en un total de 5.100 m2, i això inclou, segons ells, la cinquena planta, que és la coberta. Una informació totalment contrària a la que té l’Ajuntament de Barcelona, que, de moment, ja li ha obert dos expedients de disciplina urbanística. Ara avisa que n’obrirà un tercer, en aquest cas, de disciplina per activitat no ajustada, si algun cotxe aparca a la cinquena planta.

El propietari del pàrquing ha explicat a betevé que si els recursos que ha fet als expedients no prosperen i li neguen l’aparcament a la coberta, no té cap inconvenient a començar un litigi contra l’Ajuntament.

Justifica l’ampliació amb la necessitat d’aparcament

La propietat del pàrquing assegura que vol fer les coses bé, que està presentant tots els documents al consistori i que, fins que no estigui tot en regla, no s’aparcarà a la cinquena planta. Per altra banda, insisteix en la necessitat d’augmentar les places de pàrquing a la zona, sobretot per la imminent inauguració de l’edifici Estel, ubicat just al costat, que comportarà l’arribada de 2.000 treballadors d’AstraZeneca a partir del 2025. Argumenta: “Molts necessitaran pàrquing i el barri necessitarà més places”. Per això, la seva intenció és llogar la planta als treballadors d’aquestes oficines, en un horari restringit que seria de set del matí a 12 de la mitjanit.

L’Ajuntament, taxatiu

El regidor de l’Eixample, Jordi Valls, va tranquil·litzar els veïns a l’Audiència Pública del mes de novembre i va explicar que la propietat del pàrquing ja tenia dos expedients oberts de disciplina urbanística. Un perquè la coberta hauria de tenir un acabat de rajola ceràmica o similar, i l’altre, “per obres manifestament il·legalitzables” en referència a les places d’aparcament que s’han pintat recentment.

Valls va explicar que s’havia demanat una primera llicència d’obres l’any 1970, per la construcció d’un immoble a l’interior de l’illa, que no s’ajusta a l’edifici actual perquè tenia una coberta inclinada i no plana com l’actual. Addicionalment, també consta una llicència d’activitats de l’any 1974 per implantar un aparcament de cinc plantes (dues plantes soterrani, dues plantes sobre rasant i la planta coberta). Ara bé, posteriorment, l’any 1977 i posteriors, en les actes de posada en marxa de l’activitat, únicament es van certificar quatre plantes. “La cinquena planta no disposa de llicència i, per tant, no s’hi pot aparcar”, va assegurar Valls.

Els veïns denuncien falta de seguretat i intimitat

Des del primer moment, les 19 finques que envolten el pàrquing s’han unit en contra del projecte. Els veïns estan preocupats perquè, tot i que l’Ajuntament diu que no és legal, el pàrquing de la coberta ja està pràcticament acabat, les 50 places pintades; fins i tot, hi ha instal·lats un extintor i una càmera de vigilància, que els veïns denuncien que pot enregistrar imatges d’alguns dels habitatges.

Els veïns més afectats són els que viuen a les plantes més baixes dels edificis de l’entorn, com ara el Ferran, que viu a l’entresol, i li quedarien els cotxes a tocar de la terrassa. “Jo els tinc a tocar, ja em diràs quina seguretat hi ha sabent que hi ha gent per aquí que fent un petit salt em pot entrar a la terrassa. També hi ha una qüestió d’intimitat, just aquí hi tinc el menjador. Qüestions de fum, de soroll, de molèsties…”, denuncia indignat amb la situació.