parquing torre baro

L’Ajuntament de Barcelona ha fixat de nou el termini per obrir l’anomenat pàrquing fantasma ubicat a la plaça dels Eucaliptus, al barri de Torre Baró. L’aparcament, amb una capacitat per a unes 170 places, resta tancat i sense estrenar des de fa més de 12 anys. El gerent de Nou Barris, Gabriel José Duarte García, va anunciar a l’audiència pública d’aquest dilluns que la voluntat de l’Ajuntament és comercialitzar les primeres places durant el primer trimestre del 2025. “Fins ara hem donat diversos terminis, però aquest cop sembla que està més avançat que altres vegades i estem molt a prop que sigui definitiu“, va explicar Duarte.

De moment, el consistori preveu obrir només la primera de les tres plantes de l’aparcament per oferir en règim de lloguer una cinquantena de places. “Al gener febrer de l’any vinent s’hauran de convocar les condicions d’accés, que seran en règim de lloguer mensual“, va detallar el gerent. En aquest sentit, es planteja oferir les places a veïns i treballadors de la zona, i que mensualment puguin decidir si renovar-ne el lloguer.

Un aparcament buit des de fa més d’una dècada

L’aparcament de la plaça dels Eucaliptus és una de les peces que van quedar orfes quan l’empresa pública Regesa, encarregada del projecte, va fer fallida. El consistori va rescatar aquest aparcament fantasma el 2021 i, en aquest temps, ha hagut de treballar per adequar i habilitar-ne la primera planta. Els veïns, però, en reclamen l’obertura total.

Tenir aquest aparcament buit és un fet que exaspera cada cop més els veïns. Aquest està situat en punt neuràlgic de la Zona Nord, amb comerços i serveis com ara el CAP, el casal de barri o l’OAC. El 2022 l’Ajuntament ja va anunciar l’obertura d’una de les plantes de l’aparcament, però ha continuat tancada. Fa uns mesos el govern va explicar als veïns que s’esperava poder fixar una data per obrir-lo el darrer trimestre del 2024.