L’Ajuntament de Barcelona tirarà endavant aquest projecte tan esperat per comerciants i veïns. La regidora del districte de Sant Andreu, Carmen Andrés, assegura que l’objectiu és garantir que els vianants puguin anar amb comoditat pel carrer i facilitar els accessos per a persones amb mobilitat reduïda. Per això, s’eliminaran les voreres i el carrer es convertirà en una plataforma d’un sol nivell.

Des de l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu de Palomar es mostren molt il·lusionats amb aquest projecte. El president de l’entitat veïnal, Santi Serra, explica que el pas de trànsit rodat es limitarà a vehicles de serveis, càrrega i descàrrega i veïns que vagin a aparcar, que circularan a una velocitat màxima de 10 km/h. D’aquesta manera, creu que els cotxes que fins ara utilitzaven el carrer Gran de Sant Andreu de pas a altres direccions deixaran de fer-lo servir amb aquestes mesures.

Des de l’Eix Comercial de Sant Andreu destaquen que, després de les reunions mantingudes, més que pacificació s’està definint una conversió en zona de vianants del carrer. Asseguren que estan d’acord amb la reforma en plataforma única que faciliti els pas de gent, però demanen ser interlocutors en l’ús que se li donarà i fer un estudi de mobilitat al respecte. Pròsper Puig, president de l’Eix Comercial de Sant Andreu, assegura que amb la reducció del pas de vehicles s’allunya a clients potencials dels comerços, i afegeix que quedaran aïllats i tan sols visibles per a la gent que passi caminant pel carrer.

La previsió és que les obres es realitzin en dues fases, una al tram del carrer Gran de Sant Andreu entre Joan Torras i la Rambla de Fabra i Puig i l’altra al tram des de Joan Torras fins al carrer del Palomar. Després de l’agost veïns, entitats i comerciants tornaran a reunir-se per continuar definint com es farà la reforma del carrer Gran de Sant Andreu.