L’Observatori contra l’Homofòbia ha rebutjat el darrer anunci de la marca de dolços Snickers per “homòfoba” i “plumòfoba” i n’ha demanat la retirada immediata. La campanya publicitària ha aixecat nombroses crítiques a les xarxes socials i l’entitat ja estudia com actuar jurídicament contra l’empresa, mentre li exigeix unes disculpes públiques per, diu, enviar missatges contra el col·lectiu LGTBI en el context actual d’increment d’agressions LGTBI-fòbiques.

“La campanya atempta contra la lliure expressió de gènere de les persones i no ajuda gens ni mica en la lluita del col·lectiu en ple augment de les agressions”, ha dit el president de l’OCH, Eugeni Rodríguez. En declaracions a betevé, ha lamentat que marques tan importants creïn “entorns agressius” i no tinguin una “sensibilitat especial” contra la LGTBI-fòbia.

Després que el vídeo de Snickers es fes viral i de les centenars de crítiques dels usuaris, Rodríguez ha explicat que el director general de Polítiques Públiques LGTBI de la Generalitat, Xavi Florensa, s’ha posat en contacte amb l’Observatori. Totes dues parts estan estudiant de quina forma actuar contra la campanya. “Donarem la resposta jurídica més adequada“, ha dit el president de l’entitat, sense descartar presentar una denúncia contra l’empresa.

El vídeo polèmic: “No ets tu quan tens gana”

En la campanya que porta per nom el Chiringuito, el D.J i blogger Aless Gibaja demana, en una guingueta de platja, un “Sexy Zumo” amb “vitaminas, A, B i C”. En l’anunci Gibaja especifica que la A és “de abracitos”, la B “de besitos i la C “de caricias”. Aleshores, el cambrer li ofereix un gelat de la marca de xocolatines.

Quan el company de taula li pregunta a Gibaja, si es troba millor, aquest li respon, “millor”, però el DJ s’ha transformat amb un noi amb barba i amb la veu greu. L’anunci acaba amb el rètol: “No ets tu quan tens gana”. Les crítiques no s’han fet esperar.