Entre les empreses que s’han presentat al concurs n’hi ha tres de les que formaven part de l’UTE a la qual es va rescindir el contracte l’abril de l’any passat. COMSA ho fa en solitari, mentre que Copisa i Benito Arnó e Hijos han format una UTE que aspira a guanyar un dels dos lots de la rampa del túnel fins a la rambla del Poblenou. En la llista d’empreses que han presentat les ofertes hi ha constructores com FCC, Dragados, ACSA, Ferrovial, SACYR, Acciona o Vias y Construcciones, SA.

El director general de BIMSA, Ángel Sánchez, ha explicat que justament aquest dimecres s’han obert les ofertes econòmiques de les empreses. En la comissió, Sánchez ha reiterat que la intenció de dividir el túnel en cinc lots és evitar que les empreses facin ofertes econòmiques a la baixa i “diversificar el risc” que suposava que només una empresa s’encarregués de tot. El mateix 20 de febrer està previst que BIMSA adjudiqui també les obres del parc de les Glòries inspirat en el projecte de la Canòpia urbana.

L’oposició demana que no hi hagi més retards

En el debat de la comissió, la majoria de grups han reclamat al govern que compleixi el calendari. “Celebrem la llum al final del túnel”, ha dit Jordi Martí (PDeCAT). Des d’ERC, Jordi Coronas ha admès que temen pel control de l’execució de l’obra. María José Lecha (CUP) ha anunciat el vot a favor al projecte del túnel malgrat reconèixer que suposa “continuar una autopista pel mig de la ciutat”. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que el calendari previst segueix vigent i que en les properes setmanes “veurem les obres a Glòries en la seva globalitat”.

Els veïns contents que es reprenguin les obres

Les associacions de veïns del Poblenou, Sagrada Família, el Clot – Camp de l’Arpa i el Fort Pienc han treballat conjuntament per aconseguir que es reiniciïn les obres de Glòries. Van presentar diverses al·legacions i per això ara estan molt contents que a finals de març continuïn les obres que estaven aturades. El vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns del Clot – Camp de l’Arpa, Miquel Catasús, també ha destacat positivament que ara es faci “tot el túnel d’una sola fase”, a diferència del projecte anterior.