La llosa de l’estació serà una gran base de formigó de 550 metres de llargada. Al nivell inferior, amb uns 80 metres d’amplada, hi haurà espai per a vuit vies de Rodalies, les que ara passen desviades pel costat de les obres (R1 i R2). El pis superior es reserva per l’AVE, amb capacitat per a deu vies. Al damunt d’aquests pisos s’hi haurà de construir després el vestíbul de l’estació i els accessos per arribar-hi.

L’abril del 2017, en una visita a l’Ajuntament, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va traslladar a l’alcaldessa, Ada Colau, la intenció de reprendre les obres a la Sagrera el 2017 en dues fases. La primera consistia en les obres del col·lector de la rambla Prim, imprescindible per alliberar espai per als accessos de l’estació. Aquests treballs van començar a finals de juny. Pel que fa a la llosa de l’estació, De la Serna va anunciar la data de l’últim trimestre del 2017, i va preveure finalitzar l’estructura de l’estació a finals del 2020.

En una piulada a Twitter, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha qualificat de “bona notícia” que Foment hagi reprès les obres de l’estació de la Sagrera. “Fa massa anys que esperàvem”, afegeix Sanz, que recorda al Ministeri que seguirà exigent perquè no hi hagi nous retards i perquè s’activin també els treballs de soterrament de l’estació de Sant Andreu Comtal.