"Hem telefonat i diuen que sí que ja ho arreglaran aviat però que no saben on està la fallada." "Tengo el aparato de los mayores y entonces eso necesita ir con el teléfono y ahora no va toda la semana. Y vivo sola." "El telèfon, la llum i aquestes coses vitals s'haurien de solucionar de seguida. El bo és que veus operaris amunt i avall i li dius: 'Qué, ¿como esté eso? Estamos en ello, estamos en ello'."

Una setmana després, els veïns i comerciants dels voltants del carrer de Pere IV, entre la rambla del Poblenou i Marià Aguiló, segueixen sense línia de telèfon fixa. De moment les companyies afectades són, com a mínim, Movistar, Vodafone i Jazztel, però totes fan servir la infraestructura de Telefónica. Per aquesta raó l’Ajuntament explica que és aquesta empresa qui l’ha d’arreglar.

Les obres, la pluja i el mal estat de la línia

Segons ha pogut saber BTV l’avaria té l’origen en les obres del carrer de Pere IV. L’activitat dels obrers, el mal estat de la línia i un manteniment deficient en són els responsables. La pluja dels darrers dies ha pogut acabar contribuint a la fallida del servei.

Per la seva banda, les companyies apunten també Telefónica, que, per ara, es limita a dir que es tracta d’una avaria massiva sense data prevista per ser arreglada.