Més d’una trentena de persones s’han concentrat aquest dissabte al migdia a la Ciutat de la Justícia per denunciar el maltractament institucional que, asseguren, exerceix la titular del Jutjat número 2 de Violència sobre la Dona, Francisca Verdejo. Demanen que se li revoqui el càrrec i que es revisin les sentències.
Algunes de les manifestants apunten que han patit un tracte vexatori per part de la jutgessa. Asseguren que les ha humiliat a l’hora de fer declaracions i que, fins i tot, ha denegat proves i testimonis de manera sistemàtica. En aquest sentit, una de les manifestants ha explicat a betevé que va ser violada i al judici “la senyora Verdejo em va preguntar que per què no li vaig dir al meu agressor que es masturbés. Això no pot ser”.
Revisió de les sentències
Per aquest motiu, reclamen protecció cap a les dones que han fet el pas de denunciar haver patit violència masclista, especialment per part dels tribunals de justícia. A més, insisteixen “que un jutge imparcial pugui fer una revisió de les sentències”.
Les assistents a la concentració convocada pel grup Madres Protectoras han cridat consignes com “El sistema ens falla, la justícia en calla”o “Ens vols callades, ens tens organitzades”. No es la primera concentració que realitzan, el març d’aquest any ja van protestar contra la jutgessa.
Fills de víctimes també carreguen contra la jutgessa
Precisament els darrers dies, una desena de fills de dones que han patit violència masclista i vicària han alçat la veu a les xarxes per denunciar aquest maltractament institucional per part de la jutgessa Verdejo. El joves li retreuen la violència exercida cap a les seves mares i, de retruc, cap a ells. Ho han fet amb l’etiqueta #Yanohaygritosquenoscallen.