“Dius que et preocupa el meu futur però no et dóna la gana de reciclar. El meu futur també va en aquesta bossa?” Aquestes són algunes de les acusacions i preguntes que una nena i un nen s’encarreguen de deixar a l’aire a la campanya “Redueix, reutilitza, recicla, REACCIONA”.

El missatge s’ha endurit respecte a altres campanyes publicitàries i s’adreça directament als ciutadans que no separen les deixalles. L’humor i el to pedagògic de “L’envàs on vas?” ha quedat enrere. La iniciativa, que comença a difondre’s aquest divendres, causa la reflexió sobre els efectes que té sobre el medi ambient no tractar els residus adequadament.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha modificat l’estratègia perquè els objectius de reciclatge no es compleixen i la recollida selectiva fa anys que s’ha encallat al voltant del 40 %. L’Agència de Residus de Catalunya vol aconseguir arribar a l’objectiu europeu d’una taxa de reciclatge del 50 % el 2020. Pel conseller Josep Rull, “la part més feble del sistema i la que permetrà augmentar el percentatge de recollida selectiva és la matèria orgànica“. La campanya té un cost d’1,3 milions d’euros i estarà en marxa fins al 4 de desembre.