Millorar la qualitat dels apartaments turístics, però sobretot evitar problemes veïnals. El govern municipal vol concentrar-los en blocs sencers, seguint l'exemple de Ciutat Vella. Actualment el 70% d'aquests allotjaments es troben aïllats i només un 30% estan agrupats. L'Ajuntament també posarà en marxa un Centre de Recepció de Trucades per atendre les queixes dels veïns. El centre contactarà amb el gestor de l'habitatge turístic i en cas de no atendre la demanda o no estar disponible se li revocarà la llicència. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Volem ser i serem molt contundents. Vull posar el terme tancar aixeta per una banda, per una altra banda regulació i convivència, en el marc essencial del que estem fent aquí". Unes mesures que ja s'han dut a terme en un pla pilot al districte de l'Eixample, on de mitjana, hi ha hagut dues trucades setmanals. Segons l'Ajuntament en l'últim any i mig s'han rebut més de 400 denúncies relacionades amb els apartaments turístics a tota la ciutat. El consistori també es planteja desenvolupar una regulació municipal que permeti tenir un règim sancionador propi. Per això iniciarà negociacions amb la Generalitat, que actualment en té les competències. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "No qualsevol que tingui un habitatge que en aquest moment el té desocupat pugui posar-se a fer d'habitatge d'ús turístic. Volem que al darrere hi hagi un operador seriós que gestioni això de manera professional". L'objectiu del govern municipal és que el pla d'ordenació estigui enllestit de cara a l'estiu. El primer document es debatrà en el consell plenari del proper 9 de maig.

Entre les mesures que inclou el pla hi ha la d’agrupar aquests tipus d’allotjaments en edificis sencers, ja que actualment només un 30% ho estan. La resta, el 70% es troben en edificis aïllats. L’Ajuntament també vol posar un marxa un Centre de Recepció de Trucades especialitzat en aquests casos. Aquí es derivaran totes les queixes veïnals que tinguin relació amb els apartaments turístics. Es contactarà amb el propietari en el moment de rebre la queixa i, en cas de no atendre-la, en 30 minuts, se li revocarà la llicència. D’aquesta manera el consistori vol preservar la professionalització del sector. En l’últim any i mig s’han rebut 408 denúncies amb relació als apartaments turístics.

L’Ajuntament també es planteja el possible desenvolupament d’una regulació pròpia en matèria d’allotjaments turístics, que actualment és competència de la Generalitat. Per això vol treballar, en els propers mesos, de forma conjunta amb la Direcció General de Turisme de Catalunya i elaborar, entre altres coses, un codi de bones pràctiques i establir una fiança que comprometi l’usuari de l’allotjament a complir les seves obligacions.

L’objectiu de l’Ajuntament és tenir el pla completament enllestit en un període de sis mesos. La proposta es debatrà en el proper consell plenari, previst pel 9 de maig.