És difícil trobar una franja d'edat que no tingui el seu espai a la biblioteca. De famílies amb nens... "És un espai obert, on ells juguen, es relacionen amb altres nens. Relacionar-se amb altres nens mitjançant la cultura és bo." "Tota la setmana vinc. A fer els deures i a jugar a l'ordinador." a jubilats que hi passen la tarda... "Venir aquí em dóna pau. Trobo que és una riquesa tenir una biblioteca relativament a prop." Lectors empedreïts... "Em serveix de llibreria. Vinc aquí, llegeixo i si m'agrada alguna cosa me la compro." o estudiants fent colzes per als exàmens. "Vinc per concentrar-me més. Si no, no m'hi poso." Als usuaris de sempre, però, s'hi afegit un perfil nou producte de la crisi. NÚRIA PERARNAU, directora en funcions de la Biblioteca Jaume Fuster "Aquest perfil d'usuari que s'ha quedat sense feina i s'ha vist abocat a venir a formar-se." Formació, i altres serveis cada cop més amplis i variats. "Des que hi ha servei d'Internet he vingut més. Perquè fins ara a casa no tenia una connexió ràpida a casa." "Aquesta biblioteca té moltes pel·lícules. Està molt bé. Té pel·lícules en català difícils de trobar." De fet, hi ha usuaris que deixen els llibres en un segon pla. "Yo a buscar libros no vengo. Vengo a alguna charla, a exposiciones..." Per tot plegat no és gens estrany que les biblioteques siguin el servei públic més ben valorat pels ciutadans. És l'únic que arriba al notable i ocupa la primera posició des de fa anys.