Aquest dijous ha entrat en vigor un decret del Govern espanyol que modifica l’article 117 del reglament de circulació. La nova norma obliga tots els menors que facin 1,35 metres o menys a anar als seients del darrere amb la cadireta o elevador que correspon.

La normativa preveu tres excepcions en què els nens sí que podran viatjar al seient del copilot: si les places del darrere ja estan ocupades per altres cadiretes infantils, si es tracta d’un vehicle biplaça, o quan al darrere no s’hi pugui instal·lar el sistema de rentenció infantil obligatori.

Segons el RACC, però, hi falta una altra excepció: la dels menors de 15 mesos que viatgen amb un sol adult i que fins ara anaven en l’anomenat maxi-cosi al seient del copilot. Fins ara els adults podien col·locar-los al davant, amb la cadira en sentit contrari a la marxa i desinstal·lant l'”airbag”. Segons José Tirone, tècnic de la Fundació RACC, si un adult viatja sol amb un nadó, haver d’estar girant-se per atendre’l pot acabar sent més perillós que si viatgés al davant.

El canvi en la legislació espanyola unifica els criteris amb la directiva europea sobre l’ús obligatori de cinturons de seguretat i dispositius de retenció per a nens.