Escolta aquesta notícia

Acompanyar i donar un moment de respir per sortir del seu dia a dia “complex i dur”. Aquest és l’objectiu de l’experiència de sortir a navegar com a cura pal·liativa per a infants amb una malaltia avançada o al final de la vida. Ho promou la Fundació Paliaclinic, amb seu a Barcelona, en col·laboració amb el projecte Mar de Dins.

En aquest cas, el Damián i la seva família han pogut gaudir d’aquest moment d’evadir-se de la realitat diària i de connectar amb la natura per agafar forces. El Damián té tres anys i un retard global del desenvolupament i hipotonia (to baix muscular).

Agafar el timó i desplegar veles

L’experiència es fa en grups reduïts per a famílies perquè sigui més íntim i puguin participar en la navegació. El patró de l’embarcació és en David Jarque —que col·labora amb entitats socials des de fa cinc anys— i presta de manera altruista el seu veler a col·lectius vulnerables. Els rep al Port de Masnou i, des del primer moment, els ofereix la possibilitat de conduir el veler o ajudar-los a plegar i desplegar veles.

Aquesta vegada la sortida ha durat gairebé tres hores i, per a la família, era el primer cop que sortien a navegar. Diuen que s’han sentit “eufòrics” i que “s’han sentit un més”. La germana del Damián, la Sofia, ha gaudit d’estar al vaixell i també ha après molts coneixements. Tots coincideixen a dir que agraeixen a les entitats aquesta oportunitat i, de tant que els ha agradat, se’ls ha fet curt.

La necessitat de les cures pal·liatives

La Fundació Paliaclinic, a través del treball en xarxa i acords de col·laboració, és qui ha ofert aquest moment al Damián i la seva família. L’entitat acompanya i ofereix suport als infants i les seves famílies que viuen una situació de malaltia avançada o estan al final de la seva vida. També fan aquesta tasca amb malalts adults.

Segons Laura Amorós, codirectora i encarregada de la captació de fons de la Fundació Paliaclinic, aquest acompanyament emocional cada vegada s’està donant més i ha de ser holístic. “S’ha d’integrar la família, sortir del dia a dia, tenir un moment de respir i donar forces per seguir endavant”, conclou Amorós.

Comparteix a: