Els alumnes de 4t d’ESO de l‘Institut Joan Fuster de l’optativa de música han creat al llarg de tot el curs un musical i l’han emmarcat en el projecte MusicAula – Missió Kènia. La iniciativa, amb el suport de BitLab, Base A, Arquitectos técnicos sin fronteras i Wendano Wa tenia com a missió recaptar 60.000 euros per construir una escola pública a Kithunthi (Kènia) i hi han participat una vintena d’escoles i instituts de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Fusió de dues llegendes de muntanya

L’obra l’han creada una vintena d’alumnes dins de l’assignatura optativa de música. Després d’investigar i llegir diverses llegendes de muntanya catalanes i africanes, van escollir la del Pedraforca i la de la muntanya Kènia per escriure la història del musical. Han creat els personatges, redactat el guió i s’han encarregat també dels decorats, les coreografies i del més important: les cançons. El resultat ha estat una història d’amor que comença a la muntanya del Pedraforca i acaba a Kènia. Està protagonitzada per dues amigues, una bruixa i una fada, que s’enfaden quan les dues volen aconseguir l’amor d’un llenyataire.

Un músic d‘Escola de Rock, projecte de l’entitat BITLAB, els ha ajudat a compondre la música de les cançons i una d’aquestes: ‘Dopamina, oxitocina i serotonina: és la química del amor’ s’inclourà en el disc que es vendrà properament i que contribuirà a construir l’escola a Kènia. “Ens ha agradat molt participar en aquest projecte”, explica una de les participants, Nora Garcia, “hem fet només tres representacions del musical però estem contents amb l’experiència. Hem pensat a gravar-lo i traduir-lo a l’anglès per ensenyar l’espectacle als infants de Kènia”, explica una de les participants, Nora Garcia.

Un projecte de micromecenatge

La iniciativa MusicAula-Missió Kenia té com a objectiu recaptar 60.000 euros per construir una escola pública a Kithunthi (Kènia). Es tracta d’una petita població a 60 quilòmetres de Nairobi i l’escola es convertirà en l’equipament central del municipi, ja que està previst que també aculli una escola de lectoescriptura per a dones, sala de reunions i gimnàs.

Per finançar la construcció del centre s’ha desenvolupat al llarg del curs una campanya de micromecenatge escolar en què han participat una vintena de centres educatius de l’àrea metropolitana de Barcelona. També comunitats culturals i socials del territori i teixit associatiu cooperatiu i comerç de proximitat. La campanya culminarà amb la venda d’un disc que inclourà 10 cançons inèdites fetes per alumnes de les escoles participants i artistes locals.