Els Mossos d’Esquadra han alertat aquest dijous d’una estafa en què, a través del mètode conegut com a “phishing”, se suplanta la identitat d’Endesa a través de correus electrònics i de WhatsApp. Concretament, s’envien missatges amb la marca de la companyia i en els quals s’informa de problemes en el cobrament d’una factura endarrerida o d’algun tipus d’incidència tècnica.
L’objectiu dels estafadors és aconseguir les dades personals dels clients, el seu número de compte bancari o el de les targetes de crèdit. Per això, sovint es demana a l’usuari que cliqui a un enllaç adjunt en el qual se li reclamen aquestes dades. A més, sovint utilitzen aquesta mena de missatges, també, per introduir virus als dispositius.
🚨#PHISHING🚨 Investiguem correus maliciosos i missatges de #WhatsApp suplantant @Endesa per aconseguir dades bancàries.
La companyia no demana mai dades així. Davant dubte contacta amb @EndesaClientes ➡https://t.co/ArQxN2zzul pic.twitter.com/zGD8g4FxKW— Mossos (@mossos) April 16, 2020
La Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos d’Esquadra ha obert una investigació per mirar d’esbrinar qui hi ha al darrere d’aquesta estafa. L’Institut Nacional de Ciberseguretat i la Policia ja han advertit en altres ocasions de l’existència d’aquests correus suplantant la identitat d’Endesa.
La companyia, de la seva banda, recorda que mai no demana dades sensibles als clients a través de correus electrònics o de WhatsApp i aconsella els ciutadans extremar les precaucions durant l’estat d’alarma per evitar ser objecte d’una estafa.