Els Mossos d’Esquadra han alertat aquest dijous d’una estafa en què, a través del mètode conegut com a “phishing”, se suplanta la identitat d’Endesa a través de correus electrònics i de WhatsApp. Concretament, s’envien missatges amb la marca de la companyia i en els quals s’informa de problemes en el cobrament d’una factura endarrerida o d’algun tipus d’incidència tècnica.

L’objectiu dels estafadors és aconseguir les dades personals dels clients, el seu número de compte bancari o el de les targetes de crèdit. Per això, sovint es demana a l’usuari que cliqui a un enllaç adjunt en el qual se li reclamen aquestes dades. A més, sovint utilitzen aquesta mena de missatges, també, per introduir virus als dispositius.

La Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos d’Esquadra ha obert una investigació per mirar d’esbrinar qui hi ha al darrere d’aquesta estafa. L’Institut Nacional de Ciberseguretat i la Policia ja han advertit en altres ocasions de l’existència d’aquests correus suplantant la identitat d’Endesa.

La companyia, de la seva banda, recorda que mai no demana dades sensibles als clients a través de correus electrònics o de WhatsApp i aconsella els ciutadans extremar les precaucions durant l’estat d’alarma per evitar ser objecte d’una estafa.