Segons ha explicat en una entrevista a Barcelona FM el vicepresident de  l’Associació dels Aviadors de la República, Antoni Valldeperes, Vilella volia ser pilot, però per un problema a la vista va convertir-se en mecànic. Va aconseguir el títol al desembre de 1937 i va treballar a la Quarta Esquadreta del Grup 26 amb avions de caça, coneguts com a xatos. Va ser un dels joves mecànics de les forces aèries de la República, coneguda com La Gloriosa.

El paper d’aquests aviadors va ser important en l’inici del conflicte, sobretot en la defensa de Madrid per aturar l’entrada de Franco i Mola, però a mesura que va avançar la guerra van acabar lluitant en inferioritat de condicions per la manca de subministraments.

Fins ara Vilella era el president honorari de l’Associació dels Aviadors de la República, des de la qual va treballar per recuperar la memòria històrica de les persones que es van involucrar en la Guerra Civil. L’any 2011 l’entitat va rebre la Creu de Sant Jordi.