Els resultats són millors que els de l'any passat en totes les matèries examinades. Es mantenen les diferències ja detectades en edicions anteriors, segons quina és la titularitat del centre, però la consellera Irene Rigau diu que tots, sense excepció, han de seguir millorant. IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "No hi ha cap centre a Catalunya mirat per titularitats que puguis dir: els centres d'aquesta titularitat estan molt més bé que els altres, no. Perquè a la banda baixa continua havent-hi àmbits superiors al 15%." Rigau ha recordat que la Unió Europea fixa el 2020 com la data límit perquè el fracàs escolar en les diferents matèries no superi el 15%. La consellera també ha citat Europa, amb menys hores lectives respecte a Catalunya i millors resultats acadèmics, a l'hora de defensar la retirada de la sisena hora. IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "Les competències bàsiques és quelcom que s'ha de poder assolir en la part obligatòria horària. Si necessitéssim més hores de les que marca la norma, que són les cinc hores diàries les que tenen caràcter lectiu, voldria dir que no estem repartint bé els temps." La conselleria creu també que s'ha de fer l'alumne coresponsable dels resultats obtinguts. En aquest sentit, els estudiants que no assoleixin el nivell mínim en alguna matèria hauran de fer treballs durant l'estiu i presentar-los al tutor de primer d'ESO a l'inici de curs.

Tot i que la tendència és de descens, els resultats de les proves mostren que els alumnes de l’escola pública tenen un fracàs escolar superior al 20%, una xifra que supera el llindar considerat màxim pel Consell Europeu, el 15%.

En total, 68.631 alumnes es van avaluar els dies 4 i 5 de maig en un total de 2.101 centres públics, privats i privats concertats de Catalunya.