
La Federació del Metall, la Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació de Construcció i Fusta de CCOO han organitzat tres manifestacions diferents per protestar contra el bloqueig del conveni de la construcció de la província de Barcelona
, que suposa la desregularització dels treballadors.
Les manifestacions s’han convocat a la confluència de la Gran Via de les Corts Catalanes amb el passeig de Gràcia i els participants s’han dividit en tres grups, que s’han desplaçat fins a la seu del Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques, a la Gran Via de les Corts Catalanes, 663; a la seu de l’Associació de Promotors de Barcelona i Província, a l’Avinguda Diagonal, 472, i a la seu de la Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya, a Passeig de Gràcia, 61.
El bloqueig de la patronal de la construcció afecta 60.000 treballadors. De fet, el conveni col·lectiu porta caducat des de desembre de 2011 i creuen que el desig de la patronal és dilatar les negociacions per no arribar a cap acord i puguin aplicar la reforma laboral actual.