(ACN).  Aquest dimarts la Comissió Tècnica de Seguiment del MIF, el Programa de millora i innovació en la formació de mestres, ha presentat la proposta sobre com considera que han de ser els estudis de mestres i professors. La principal novetat és ampliar la formació universitària dels docents fins als cinc anys, a partir d’un grau de tres anys i dos anys obligatoris de màster, que inclogui un any de pràctiques a una escola o institut. El document també proposa ampliar el perfil dels professors a les universitats per potenciar la figura del professor vinculat, que pot donar classe a les facultats de Magisteri i també als centres escolars. Així mateix, el MIF també demana que els graduats i postgraduats hagin de passar un període de seguiment el primer any d’incorporació al món laboral, ja sigui a la borsa de docents o a través d’un contracte laboral.

El MIF també aposta per la necessitat d’integrar tota la formació docent, de manera que es propiciï i faciliti la mobilitat dels mestres i professors en diferents etapes educatives des dels zero als 16 anys, aproximadament. La intenció és aconseguir una formació integral ”bàsica” que evitaria que els diferents professors no quedessin ”encasellats” sinó que es puguin moure per diferents etapes educatives, infantil, primària o secundària, a través de formacions complementàries i de formació contínua.

El govern estudiarà la proposta

Tant el Departament d’Ensenyament com la Secretaria d’Universitats i Recerca estudiaran ”amb deteniment” les recomanacions dels experts del MIF per introduir canvis en el sistema educatiu. El govern, doncs, es compromet a seguir treballar per ”prestigiar” i millorar els estudis que donen accés a la professió docent com un dels pilars fonamentals ”de progrés i benestar”, propis de tot país avançat. Des del govern, però, es reconeix que hi ha algunes propostes que van ”més enllà” del marc legal vigent i, per això, estudiarà i tindrà en compte les millores susceptibles de ser introduïdes en tots els àmbits, tant pel que fa a la captació d’estudiants, com a la reformulació del pla d’estudis i a la inserció laboral dels futurs mestres.