Escolta aquesta notícia

Després de 15 dies en vaga de fam pública a la plaça de Catalunya, l’activista i cineasta catalana Mi Hoa Lee ha anunciat que posa el punt final al dejuni. Ho fa després de 15 dies en què valora que “milers de persones han vingut expressament a compartir el seu patiment”. L’objectiu de tot plegat era que el seu crit de desesperació per la crisi humanitària a Gaza arribés a les forces polítiques i ho ha aconseguit.

Suport a l’enviament d’ajuda

L’activista assegura que s’hi han apropat representants de diferents partits, però es queda amb el compromís assolit amb el Grup Parlamentari del PSC: “Va ser molt inspirador, aquests dies, 29, 30 i 31 d’agost no faran vacances” perquè Catalunya doni suport a l’enviament d’una flota que arribi a Gaza amb ajuda humanitària. “Fins ara havien estat moviments autogestionats i independents i que el govern i les institucions hi donin suport ja és un pas endavant inèdit al món”, reflexiona.

El proper pas, una declaració institucional

Acabada la seva acampada a la plaça de Catalunya, Mi Hoa Lee trasllada ara la responsabilitat a les autoritats. S’ha fet una foto amb els polítics amb els quals s’ha reunit i ha arribat a un acord, que és tota una declaració d’intencions, però sense validesa legal. De fet, ara falta el més important: que hi hagi una declaració institucional que s’acabi concretant amb accions legislatives. “Quan comencin a treballar de nou al Parlament i al Congrés dels Diputats, ens han dit que es comprometen a portar —a les institucions— tot això que hem recollit per donar una passa més”, ha afegit.

La cineasta catalana espera que això no es limiti a l’àmbit nacional i anhela que els compromisos de les autoritats autonòmiques i estatals es traslladin “a Europa de manera urgent i prioritària”.