Escolta aquesta notícia

La transformació de l’avinguda Meridiana continua amb l’objectiu de reduir el trànsit i incrementar el verd. Ara és el torn del tram entre Felip II i Fabra i Puig, a la Sagrera. Com estava previst aquesta primera quinzena d’abril, les obres comencen amb els treballs preliminars que s’allargaran fins al 27 d’abril. En aquest període es reconfigurarà la mobilitat de tot l’àmbit i també es reubicaran parades i terminals de bus interurbà.

Les obres tenen una durada total de 18 mesos i un pressupost de 26 milions d’euros. Quan finalitzin les actuacions, des de la plaça de les Glòries fins a Fabra i Puig s’haurà renovat 2,87 km de vial i més de 163.300 metres quadrats.

Reubicació de parades de busos interurbans

Actualment a la Meridiana paren una vintena de línies d’autobusos interurbans distribuïts en quatre parades a la zona de la Sagrera i tres a l’estació de Fabra i Puig. Això representen unes 600 expedicions diàries. Amb les obres s’anul·laran les quatre de la Sagrera i una de Fabra i Puig.

I on es traslladen aquestes parades? S’habilitarà una a la zona del Clot, es crearan sis de noves a la Sagrera (fora de la zona d’obres) i una altra a Can Dragó. Aquests canvis seran operatius a partir del 28 d’abril. Des del consistori remarquen que la nova distribució permet mantenir les connexions amb metro i Rodalies.

Les línies de bus nocturn operades per la Generalitat i afectades per les obres també es traslladaran. Algunes a l’estació de Fabra i Puig i d’altres a la Meridiana amb Felip II.

Pel que fa als busos urbans de TMB i els nocturns de l’AMB, s’adaptarà la situació de les parades al desenvolupament de les obres. Les línies afectades són H8, V27, 62, 96 i 126, així com l’N3.

Carril bici alternatiu

Per tal de desviar el carril bici actual que hi ha sobre la vorera de la Meridiana, està en marxa la construcció d’un nou itinerari alternatiu pel carrer de Concepción Arenal. La previsió és que la nova infraestructura estigui enllestida al maig i, fins a llavors, es mantindrà el carril bici actual per la Meridiana.

També les obres obliguen a fer dos canvis de sentit. El carrer d’Olesa anirà en sentit Llobregat. La resta d’aquest vial fins a la Meridiana quedarà en atzucac. L’altre canvi que s’habilitarà és el doble sentit al carrer de Juan de Garay, entre Felip II i Garcilaso. Les modificacions es faran la nit del 28 al 29 d’abril.

Obres continuistes amb dues particularitats

Seguint els trams ja reformats, es redueixen a dos els carrils per al trànsit i un per a bus a cada banda. A més, el carril bici serà segregat en la part central. També es plantaran uns 275 arbres nous i 7.200 metres quadrats de parterres.

Però hi ha dos àmbits amb característiques singulars. D’una banda, es crearà un espai central ampli, semblant al que s’ha fet al tram anterior, entre el Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa. Aquí el carril bici baixarà a banda i banda.

L’altra particularitat és que entre els carrers de Felip II i Garcilaso, on hi ha l’espai intermodal de transport públic, hi haurà un doble carril bus, a banda dels dos de circulació per al trànsit general. Un dels carrils servirà per encotxar i desencotxar. En sentit sortida hi haurà espai per aturar-s’hi entre set i vuit busos. En sentit entrada per a tres o quatre.

Es redactarà l’avantprojecte des de Fabra i Puig fins a Sarajevo

En paral·lel amb l’actuació en aquest tram, es treballa en el següent tram. Segons el consistori, durant aquest mandat es redactarà l’avantprojecte des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo i els estudis previs de la resta de Meridiana fins a Vallbona. Les actuacions fetes fins ara han permès reduir el trànsit en uns 19.400 vehicle diaris.

Comparteix a: