El Mercat del Ninot ha iniciat aquesta setmana una prova pilot que ha de servir per saber quanta gent hi ha a l’interior de l’equipament i per on es desplacen els compradors a través de la xarxa wifi.
Tota la informació que aporten les dades
La iniciativa té un valor afegit. Les dades recollides també serviran, per exemple, per analitzar en quines parades s’hi acumulen més persones o el districte d’on provenen. Tant els mercats com els paradistes podran prendre decisions basades en aquestes dades, com saber a quines hores la parada està més plena de gent i així optimitzar els horaris dels treballadors.
La prova, liderada per l’Institut Municipal d’Informàtica i una empresa emergent, DataAction/IESE, permetrà reaprofitar els sensors ja instal·lats. La recollida de dades és anònima.
Només cal tenir la wifi activada
La tecnologia wifi enviarà dades als diferents punts d’accés distribuïts per l’espai, encara que el dispositiu no estigui connectat a la xarxa del mercat. Així es podrà saber la posició aproximada de l’usuari i la seva experiència de compra.
Un cop posat en marxa l’estudi, començarà a rebre dades de la prova pilot que té previst durar fins a l’estiu. Segons els experts, si el resultat del projecte és positiu, es podria replicar en altres mercats i infraestructures de la ciutat.
Aquesta prova pilot arriba sis anys després de la remodelació del mercat
El Mercat del Ninot va ser remodelat fa ara sis anys, l’any 2015. L’equipament va estar cinc anys en obres, i amb la nova instal·lació es van garantir alguns serveis per als usuaris, com una xarxa wifi. Des d’aleshores, el Mercat té 48 parades d’alimentació i un restaurant.