A tot l’estat, les infraccions per no respectar la distància de seguretat han estat de les que més han repuntat. De fet, els xocs posteriors i múltiples entre vehicles van fer 150 morts a les carreteres de l’estat l’any passat. Les tres conductes perilloses més esteses són l’excés de velocitat, no aturar-se cada dues hores en viatges llargs i fer servir el mòbil mentre es condueix.

Segons l’estudi, un 55% dels conductors catalans reconeixen que condueixen per sobre del límit de velocitat i prop de la meitat afirma que no s’atura cada dues hores de trajecte continuat. Els conductors catalans que admeten que fan servir el mòbil al volant representen el 37%. Tanmateix, el 80% creu que aquesta és la pràctica més comuna.

L’enquesta de la fundació Línea Directa mostra que a Catalunya el 17% dels conductors no s’han posat el cinturó en algun trajecte curt, i fins i tot un 12% ha dut nens sense les mesures de seguretat obligatòries. En aquest sentit, un 20% dels menors morts en accidents de trànsit durant el 2013 no portaven cap mesura de retenció, com el cinturó de seguretat.

Pel que fa al coneixement del reglament de circulació, el percentatge de conductors de l’estat que consideren efectiva l’educació rebuda a les autoescoles és només del 16%, una dada reforçada pels prop d’1,3 milions de conductors catalans que creuen que és insuficient. De fet, dos de cada cinc conductors a Catalunya no sap que s’ha d’aturar davant un semàfor en groc, un 14% no sap qui té prioritat en una rotonda, la meitat no sabria com actuar si tingués una derrapada de les rodes davanteres del cotxe, i el 27% no sap què fer en cas d’hidropanatge o “aquaplanning”.