L’inici d’aquesta història va ser anecdòtic, com explica el mateix Harding, al seu web. Durant un viatge a la capital del Vietnam, Hanoi, un amic va demanar-li que fes “aquell ball particular, l’únic que sap fer”. Va penjar el vídeo a Internet i, poc després, va penjar un nou muntatge en què feia la dansa a 15 indrets diferents, amb el tema ‘Sweet Lullaby‘ de Deep Forest com a fons musical. Les imatges no van trigar a fer la volta el món, tot un presagi del que ben aviat faria ell mateix. La marca de xiclets Stride Gum va veure el vídeo i li va fer una proposta: li pagarien un viatge per 39 països de set continents, durant sis mesos, i només hauria de fer un nou vídeo.

El 2007, Matt Harding va proposar a l’empresa de xiclets de repetir l’experiència però afegint-hi, aquesta vegada, tothom qui vulgués participar en la dansa i amb un nou tema musical de fons, ‘Praan‘ de Garry Schyman. L’èxit va anar creixent i el 2008 la Creative Artists Agency, amb qui treballen George Clooney, Meryl Streep o Steven Spielberg, va passar a representar Matt Harding i la seva història i vídeos es van convertir en el web Where the hell is Matt? (“On coi és en Matt?”, en català).

Barcelona balla amb en Matt

El juny passat la monumental Madrid va atraure el “ballarí viatger” i, aquest dissabte, li ha arribat l’hora a Barcelona. Harding ha triat com a teló de fons les quatre columnes de Puig i Cadafalch que s’aixequen rere la Font Màgica de Montjuïc i no són pocs els qui li han seguit les passes i el ritme. Unes 200 persones han ballat les seves coreografies. No hi ha faltat la primera, que és la més coneguda, ni una en forma de sardana.