
A simple vista fa la sensació que la masia levita. De prop, es poden apreciar els puntals que ajuden Can Carreres a mantenir l’equilibri i la solidesa durant les obres d’excavació de l’entorn per construir-hi l’escola bressol municipal projectada. Aquest equipament anirà semisoterrat, de manera que els esforços de maquinària i operaris se centren ara mateix en els fonaments de l’edifici.

La visió de la masia centra bona part de les mirades dels qui passegen per la part mitjana del Parc Central de Nou Barris. El casalot original, que fa mesos que només en conserva l’esquelet, es troba embolicat per puntals i estructures que el fortifiquen. Entre els seus murs s’hi farà el segon dels equipaments municipals previstos, el Servei d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, lligat a Serveis Socials.
Dos anys d’obres
No és la primera imatge insòlita de Can Carreres en el seu procés de rehabilitació i reforma d’una masia que pertany a l’Ajuntament de Barcelona des del 2006. En aquell moment, el casalot havia quedat enmig d’un Parc Central de Nou Barris acabat d’enllestir. A més, s’havia convertit en la darrera masia noubarrienca pendent de rehabilitar.

Les obres per donar un ús a Can Carreres van començar finalment l’estiu passat, i la previsió és que s’allarguin fins a la tardor del 2027. Per tant, l’EBM Can Carreres podria estrenar-se el curs 2027-2028, amb 87 noves places per a infants des dels quatre mesos fins als tres anys. L’Ajuntament invertirà uns 9 milions d’euros per fer realitat el projecte. Però més enllà dels dos equipaments de caràcter familiar que acollirà, les obres també serviran per millorar aquest racó del Parc Central de Nou Barris i millorar els itineraris a peu a l’indret i cap a Can Peguera.