En tota aquesta gran esplanada s'arribaran a moure més de 2 milions i mig de contenidors cada any. La nova terminal del Moll Prat pren forma a l'espera que a mitjan 2012 n'estigui acabada la primera fase. Tindrà un moll de mil metres de llargada i gràcies a un sistema operatiu d'última generació, serà la terminal semiautomatitzada més avançada del Mediterrani. Un projecte de grans dimensions que té pendent encara la connexió amb la xarxa ferroviària d'ample europeu. Generalitat i ajuntaments han dissenyat una solució provisional, però avui, un dels màxims directius de la multinacional xinesa que promou l'obra ha exigit celeritat al Govern central. CLEMENCE CHENG (director general a Europa de Hutchison Port Holdings): "Voldria apressar el Govern perquè revisi les decisions que l'han dut a retardar la construcció de les infraestructures que es necessiten per una connectivitat eficient." Demandes que també han fet al seu torn els alcaldes de Barcelona i el Prat. Més contundent ha estat el president de la Generalitat. Artur Mas ha acusat els governs espanyols de llançar els diners en vies de tren poc necessàries i deixar ports i zones industrials sense connexió amb Europa. Per això ha fet un advertiment al Govern actual i al que vingui. ARTUR MAS (president de la Generalitat) "Si volen que l'economia espanyola remonti, ara sí que cal apostar pels motors econòmics del conjunt de l'Estat. I no n'hi ha gaires de millor que aquest que tenim aquí. Millors que el pulmó i el motor econòmic català, no n'hi ha." Amb aquesta nova terminal, el Port de Barcelona es consolidarà com la porta d'entrada al sud d'Europa de productes procedents d'Àsia.
L’objectiu és que la primera fase de la nova terminal del Moll Prat estigui acabada a mitjan any que ve. Les instal·lacions tindran un moll de mil metres de llarg, on es mouran més de dos milions i mig de contenidors cada any. Serà la terminal semiautomatitzada més avançada del Mediterrani.