Prop d’un centenar de persones han fet una marxa a Montjuïc per reivindicar el dret de les dones a caminar “sense por” i espais segurs a tot arreu, ja sigui a casa, a la feina o a l’espai públic. Es tracta d’una passejada reivindicativa arran de la denúncia d’una dona per una agressió sexual mentre feia un volt pels jardins de la muntanya. L’acció és el preludi d’un diumenge de manifestacions i activitats pel 8-M a Barcelona.

Recorregut de més de dos km
Els manifestants, majoritàriament dones, s’han concentrat a la Font Màgica i han començat a caminar pels volts de les 11 h. Ho han fet sense cridar consignes però mostrant pancartes amb missatges com “lluitem per les que no tenen veu” o “no vaig néixer dona per morir per ser-ho”. Han pujat pel passeig de Santa Madrona fins a desembocar a l’avinguda de Miramar, des d’on han seguit fins al Jardins de Mossèn Costa i Llobera. En total, han fet un recorregut d’uns 2,2 quilòmetres en què hi han participat persones de totes les edats, incloses famílies senceres.

Assalt a plena llum del dia
Els Mossos d’Esquadra van obrir una investigació arran de la denúncia d’una dona d’uns 45 anys per una violació mentre passejava amb dos gossos a Montjuïc. L’assalt es va produir pels volts de les 12 h del divendres 13 de febrer, concretament als Jardins de Mossèn Costa i Llobera. Relata que l’agressor la va agafar pel coll per sorpresa i, seguidament, la va agredir sexualment.