Més d’un centenar de veïns del Peu del Funicular han tallat durant una hora l’avinguda de Vallvidrera per exigir la pacificació del barri i una mobilitat segura. La concentració s’ha fet de vuit a nou del matí, coincidint amb l’hora punta d’entrada a les escoles i dels desplaçaments laborals.
Sota el lema, “Diem no al deteriorament del barri”, els veïns s’han concentrat per denunciar l’augment del trànsit, uns 400 vehicles diaris, que, segons expliquen, provoca inseguretat vial, caos circulatori en hores punta d’accés escolar i el deteriorament de l’espai públic com a conseqüència del gran nombre de vehicles que hi circulen. “La majoria d’aquests cotxes venen sobretot del Vallès i per evitar el col·lapse de l’avinguda de Vallvidrera es desvien pels carrerons del barri”, explica la M. Dolors López, de l’AV Peu del Funicular.
Una situació enquistada des de fa anys que s’ha agreujat
L’AV Peu del Funicular denuncia que aquesta situació ve de lluny, des que es va tallar al trànsit el carrer de Vidal i Quadras, durant el mandat de Xavier Trias. Des d’aleshores el trànsit passa per l’avinguda de Vallvidrera i la plaça de Borràs, on es creen embussos a causa dels semàfors. També hi ha influït la reforma de la via Augusta: “Entre el carril bus i el bici, han tret carrils de cotxes i la gent agafa menys els túnels de Vallvidrera perquè es troba igualment amb problemes de trànsit i ha de pagar”, explica l’entitat.
Un altre problema són les entrades i sortides de les escoles. Molts pares porten els nens en cotxe “i aparquen de forma incorrecta i s’hi estan molta estona”, assegura la M. Dolors. Això genera situacions perilloses “perquè les voreres estan ocupades pels cotxes i els nens han de caminar per la calçada”.

L’associació de veïns ha proposat als centres escolars que implantin el kiss and go, una reserva d’espais per a vehicles a les portes de les escoles perquè les famílies puguin acomiadar-se dels nens en un temps limitat, però diuen que no s’hi han mostrat receptius.
Demanen un reunió urgent amb l’Ajuntament
Els veïns demanen una reunió urgent amb el consistori per presentar les seves principals demandes: que es reguli el trànsit, sobretot en horari d’entrada i sortida de les escoles, i la creació de carrers amb plataforma única. També volen que se’ls tingui en compte a l’hora de redactar el pla de mobilitat dels barris de muntanya que l’Ajuntament està elaborant actualment. Asseguren que, en cas de no obtenir-ne resposta, tallaran un cop al més l’avinguda de Vallvidrera fins a tenir solucions.