Imatge de l'autor/a
Ana Gili
Escolta aquesta notícia

Segon dia de vaga d’estudiants per Palestina i contra l’assalt d’Israel a la Flotilla. Una jornada amb universitats tancades i sense classe en alguns campus i que també s’ha fet sentir al carrer. Els estudiants s’han manifestat a Barcelona, per segon dia consecutiu.

La protesta que ha aplegat 6.500 persones entre estudiants i personal docent, ha sortit a les 12 h des de la plaça de la Universitat i s’ha desenvolupat sense incidents. La marxa ha acabat a la plaça de les Drassanes, on s’han trobat amb l’acampada que es va instal·lar aquest dijous a la nit, després de la protesta convocada a la tarda. A l’accés a la ronda del Litoral, els manifestants s’han trobat amb la presència dels Mossos d’Esquadra, que s’han desplegat per evitar que accedissin a la via, tal com va passar aquest dijous a la tarda.

manifestació estudiants Palestina

En un principi també es preveia que es formessin diverses columnes d’estudiants i es tallés el trànsit a la Diagonal i en altres punts com la Gran Via, però per falta de gent no s’han produït finalment talls.

Contra el genocidi d’Israel

Amb aquesta segona protesta, convocada pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) i el Sindicat d’Estudiants, han volgut denunciar, de nou, el genocidi a Gaza i demanar l’alliberament dels tripulants detinguts, entre els quals hi ha l’exalcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el regidor d’ERC Jordi Coronas. A la vaga s’hi ha sumat també CGT Ensenyament, que demana a docents i PAE que aturin l’activitat aquest divendres.