El manifest demana “al conjunt de la societat” que es “faci seu aquest patrimoni que és el model educatiu català, i que es comprometi a consolidar-lo, protegir-lo i contribuir-ne a la millora”. La plataforma insisteix en el compromís de l’escola catalana amb “la igualtat d’oportunitats dels infants i amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat”.

El text s’ha presentat en un acte a la Biblioteca de l’Hospitalet de Llobregat, ciutat que s’ha posat com exemple de la contribució social que fa la immersió lingüística. A l’acte, han assistit membres de la comunitat educativa i de les entitats socials.

La directora d’investigació de la Fundació Bofill, Mònica Nadal, ha remarcat que “no hi ha res en la investigació feta que avali o sembri dubtes sobre la feina que s’ha fet fins ara a l’escola catalana” i ha recordat diferents estudis que descarten que els castellanoparlants treguin pitjors notes per estar escolaritzats en català i també que hi hagi més independentistes en la població que ha estudiat amb immersió lingüística que entre la que no.