La plataforma Somescola.cat, que aplega més de 50 entitats educatives i culturals, ha donat a conèixer aquest dimecres un manifest per defensar l’escola catalana dels atacs de les últimes setmanes. Per a l’entitat, aquests plantejaments “propugnen públicament una involució uniformitzadora, l’adoctrinament ideològic, la generació de sospites i denúncies i la segregació lingüística” amb l’objectiu de “posar en risc” el model educatiu català.

El manifest demana “al conjunt de la societat” que es “faci seu aquest patrimoni que és el model educatiu català, i que es comprometi a consolidar-lo, protegir-lo i contribuir-ne a la millora”. La plataforma insisteix en el compromís de l’escola catalana amb “la igualtat d’oportunitats dels infants i amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat”.

El text s’ha presentat en un acte a la Biblioteca de l’Hospitalet de Llobregat, ciutat que s’ha posat com exemple de la contribució social que fa la immersió lingüística. A l’acte, han assistit membres de la comunitat educativa i de les entitats socials.

La directora d’investigació de la Fundació Bofill, Mònica Nadal, ha remarcat que “no hi ha res en la investigació feta que avali o sembri dubtes sobre la feina que s’ha fet fins ara a l’escola catalana” i ha recordat diferents estudis que descarten que els castellanoparlants treguin pitjors notes per estar escolaritzats en català i també que hi hagi més independentistes en la població que ha estudiat amb immersió lingüística que entre la que no.