Divendres farà un any que els Mossos d’Esquadra van entrar al Palau de la Música per buscar-hi proves sobre les presumptes irregularitats en els comptes. Durant tot aquest temps, la nova directiva ha començat a treballar per evitar que situacions així es repeteixin. I un dels objectius era dotar l’associació d’uns estatuts que dificultin aquesta mena de fraus per part dels responsables de l’entitat.

Nous mandats de la junta

Amb la modificació aprovada, els càrrecs de la junta directiva tindran mandats de quatre anys i no cinc com fins ara. Podran ser reelegits, com a màxim, dues vegades consecutives. De fet, la junta es renovarà per meitats cada dos anys. Aquestes renovacions parcials garanteixen la continuitat de la gestió, perquè els nous membres conviuen amb els que ja porten dos anys al càrrec. A més, la junta es podrà fer dimitir per acord de la majoria dels socis.

Els contractes de venda o d’hipoteques d’immobles que signi el president de l’Orfeó hauran d’haver estat autoritzats prèviament per l’assemblea. I tota la resta de contractes, per la junta directiva.

Imatge de l'autor/a