Una jornada sobre l’Alzheimer, un enllaç a la iniciativa Canal Càncer o l’anunci d’un curs especialitzat en sinologia són alguns dels exemples d’activitat que trobem al mur de Facebook de l’Institut Català de la Salut. Algunes d’aquestes publicacions deixen entreveure el caràcter professional d’una part de la campanya de l’ICS a les xarxes socials. De fet, l’institut ha fet una crida entre els professionals del sector per tal de promoure la participació en aquestes plataformes.

L’activitat dels hospitals s’obre a les xarxes socials

No obstant això, l’eina també pretén ser útil per als ciutadans amb informació sobre els centres que gestiona i els serveis que ofereix. En aquesta línia, entre les notícies més recents, l’institut va publicar una fotografia de les millores a la cafeteria de l’Hospital de Viladecans. Els enllaços publicats també condueixen els usuaris a webs d’hospitals, centres de recerca i notícies publicades en mitjans de comunicació.

En un vessant més proper a l’usuari, l’ICS també utilitza Facebook per donar consells, per exemple, per deixar de fumar. La interacció és palesa. L’organització, de moment, respon els imputs que rep dels usuaris.

Després de Facebook… L’ICS desembarca a Twitter

Posteriorment a l’obertura de la pàgina de Facebook al desembre, l’ICS s’acaba d’estrenar al món de les piulades. A Twitter, la institució es fa ressò d’iniciatives de salut i noves tecnologies com la xarxa Wi-Fi als hospitals.

080211ics_twitter+

Tot i això, el “timeline” també inclou altres continguts semblants als abocats a Facebook com enllaços a notícies, xerrades o informació especialitzada per a professionals. Tot i la curta vida a Twitter, l’ICS ja ha rebut alguna menció en forma de queixa.

Per completar aquest procés de socialització a la xarxa, l’organització preveu obrir canals propis a YouTube i Slideshare tot i que encara no s’ha detallat quan.