Gaudir d'aquestes vistes o provar l'aigua cristal·lina d'aquesta piscina no és el privilegi dels turistes. Dissabte torna Fa setmana de les terrasses dels hotels de Barcelona, una iniciativa del Gremi d'Hotels, que compta amb el suport de l'Ajuntament. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Compleix amb aquest model de turisme sostenible que ens agrada." 51 hotels de la ciutat, més o menys dotats d'estrelles, oferiran, a més de l'espai, unes 180 activitats, diürnes i nocturnes, algunes d'especialment pensades per a les famílies. JORDI CLOS, president del Gremi d'Hotels de Barcelona " Hi haurà música en viu, activitats familiars, narracions, tallers infantils..." El programa de la setmana el trobareu a les recepcions dels hotels participants. Si voleu tenir un bon record d'aquests moments podeu participar en el concurs fotogràfic en què es premiaran les millors imatges. La iniciativa, pensada per obrir els establiments als veïns, l'aprofita tothom. L'any passat, el 40% dels visitants van ser turistes. En aquesta edició el Gremi d'Hotels espera el mateix èxit que l'any passat amb 17.000 visitants. Això sí, si l'estiu es digna a arribar.

Tallers gastronòmics, de massatge, dansa, música en viu… L’agenda està plena durant tota la setmana. En aquesta edició, Jordi Clos, el president del Gremi d’Hotels, destaca “més activitats per a les famílies: contacontes, màgia, tallers infantils: volem que els nens ho aprofitin”. Des del principi fa tres anys, l’Ajuntament ha donat suport a aquest projecte.”El nostre és un model de turisme sostenible, ho diu la UNESCO. Barcelona està en el top 10 de totes les destinacions, i també volem que els residents puguin aprofitar de les magnífiques infraestructures hoteleres que tenim“.

També se celebrarà el concurs fotogràfic en què es premiaran les millors imatges fetes des de les diferents terrasses que hi participen. Aquest any es farà a través d’Instagram i tindrà dues categories: “Terrassa Hotel Bcn” (#terrassahotelbcn) que ha d’il·lustrar alguna de les activitats proposades, i “Moments Torres” (#momentstorres), en què les fotos tindran com a protagonistes el vins Torres, patrocinador de l’esdeveniment. Els guanyadors  obtindran una estada per a dues persones en un hotel de luxe de Barcelona o un dia a l’Univers Torres.

Ara els caps es giren cap al cel per saber si els núvols deixaran respirar una mica els visitants. L’any passat 17.000 persones -un 60% d’ells, barcelonins- van gaudir de la iniciativa.