Fa sis mesos l'Àlex va deixar la seva bicicleta davant la facultat amb dos cadenats i la hi van robar a plena llum del dia. Ara pren més mesures per evitar que li torni a passar. "Ara la lligo amb tres cadenats, m'han costat més de 100 euros." I com ells, els ciclistes cada cop es gasten més diners en bons cadenats. Aquesta és la principal causa per la qual els robatoris de bicicletes tenen una lleugera tendència a la baixa. El 2015 van baixar un 7 %, tot i que encara es van fer més de 900 denúncies per robatoris. "Més enllà de si baixen els robatoris, el que passa és que són massius. Decla mossos: hi ha més consciència per part de l'usuari per tenir-ne cura." Els ciclistes denuncien la manca d'aparcaments segurs de biciletes a Barcelona. Reclamen que la prevenció NO només depengui d'ells. "Hi ha un pla per ampliar carrils bici però no hi ha un pla per fer més aparcaments segurs." L'entitat Bicicleta Club de Catalunya està treballant, de manera preliminar, en un projecte per instal·lar bicis trampa. Se'ls col·loca un localitzador perquè un cop robades es pugui saber on són. "On s'ha fet funciona molt bé pel seu efecte dissuasori." De moment el que hi ha a Barcelona és el sistema vadebike. A mitjan juliol hi haurà 150 aparcaments segurs d'aquest tipus. Es paga un quota de 15 euros l'any i també es paga cada cop que se'n fa ús .En un any, l'Ajuntament decidirà si ho amplia o no. Els Mossos recuperen el 4 % de les bicis robades. D'altres NO es poden tornar al propietari perquè NO se sap qui és. Per evitar-ho els Mossos recomanen apuntar-se el número de bastidor. En aquest web, introduint el número, es pot saber si la bici robada ha estat localitzada pels Mossos i en cas de comprar una bici de segona mà, permet saber si té origen il·lícit. Segons el Baròmetre de la bici de la Generalitat, pels ciclistes, els robatoris són el tercer inconvenient a l'hora de desplaçar-se.

Cada vegada els ciclistes urbans posen més cadenats a les bicis i de més qualitat. Segons els Mossos d’Esquadra, aquesta és una raó de pes per la qual hi ha una tendència a la baixa en els robatoris d’aquests vehicles. L’any passat es van fer un 7 % menys de denúncies: n’hi va haver 923. Segons els sotsinspectors del Mossos d’Escuadra, Cristian Escudero, cap de l’oficina de suport de la Comissaria General de Mobilitat, els ciclistes són cada cop més conscients de la necessitat de protegir les bicis.

Arran d’aquesta preocupació, ha sorgit Saveourbikes, una iniciativa d’un grup d’universitaris que reclamen aparcaments segurs a la ciutat després que a un dels seus membres, l’Àlex Krieger, li robessin la bici davant la facultat a plena llum del dia i quan la tenia lligada amb dos cadenats.

El president del Bicicleta Club de Catalunya, Carlos Benito, diu que els robatoris a Barcelona són molt habituals i per això reclama aparcaments segurs, que la seguretat no depengui només de les mesures que prenen els propis ciclistes. De moment, ells estan treballant en un projecte, que es troba en fase preliminar, que preveu distribuir bicis trampa per la ciutat. Se’ls col·loca un localitzador i així, un cop robada, es pot saber on són.

De moment el que hi ha a Barcelona és el sistema vadebike. A mitjan juliol hi haurà 150 aparcaments segurs d’aquest tipus. Es paga un quota de 15 euros l’any i també es paga cada cop que se’n fa ús. En un any, l’Ajuntament decidirà si ho amplia o no.

Els Mossos recuperen el 4 % de les bicis robades. D’altres no es poden tornar al propietari perquè no se sap qui és. Per evitar-ho, la policia recomana apuntar-se el número de bastidor. En aquest web, introduint el número, es pot saber si la bici robada ha estat localitzada pels Mossos i en cas de comprar una bici de segona mà, permet saber si té origen il·lícit.

Segons el Baròmetre de la bici de la Generalitat, pels ciclistes, els robatoris són el tercer inconvenient a l’hora de desplaçar-se.