Els catalans de 15 anys entenen millor el que llegeixen que fa tres anys. La comprensió lectora és la principal matèria que avalua l'informe PISA, i en la qual més han avançat els estudiants de Catalunya. Si el 2006, hi van obtenir 477 punts, ara s'acosten als 500. En competència matemàtica els resultats també són millors, dels 488 s'ha passat a 496. En competència científica també hi ha millora, encara que només de 5 punts. Els catalans n'obtenen 497. La valoració que en fa el Departament d'Educació és molt positiva. ERNEST MARAGALL, conseller d'Educació en funcions "Avui Catalunya pot confiar més en la seva educació, i té les millors condicions per mirar al futur des d'aquest punt de vista, amb confiança, amb exigència, amb continuïtat, amb tensió i amb tenacitat però amb una major confiança i seguretat en nosaltres mateixos." Un altre aspecte que el govern valora positivament és que s'ha escurçat la distància entre els centres públics i concertats, tot i que els últims encara estan 16 punts per sobre. En canvi, la diferència entre els alumnes autòctons i els immigrants és molt significativa, de 86 punts. Les noies tornen a obtenir millors resultats en comprensió lectora, però en canvi els nois són millors en matemàtiques i ciències. Les proves PISA es van fer simultàniament l'any passat a 65 països. Corea ocupa la primera posició del rànquing, i passa així per davant de Finlàndia. Catalunya participés sense la resta de comunitats autònomes se situaria a la 15 posició, per damunt de països com França o Alemanya. I molt per davant d'Espanya, que se situa a la vint-i-setena posició.

El conseller d’Educació en funcions, Ernest Maragall, ha presentat avui els resultats de l’últim informe PISA, que avalua algunes àrees educatives de 65 països.  Catalunya ha millorat els resultats obtinguts el 2006 i aconsegueix 21 punts més.  Ara, se situa per sobre de la mitjana de l’OCDE i també de l’espanyola.

L’informe PISA (Programme for International Student Assessment) avalua només tres competències: comprensió lectoral, matemàtiques i ciències de la naturalesa. La comprensió lectora és la principal matèria que avalua l’informe, i en la qual més han avançat els estudiants catalans. Si fa tres anys hi van obtenir 477 punts, ara s’acosten als 500. Això els permet ocupar la tercera posició (juntament amb La Rioja) dins de les comunitats espanyoles.

En matemàtiques, els resultats també són més bons -dels 488 punts del 2006 s’ha passat a 496- i en competència científica també hi ha millora, encara que només de cinc punts.

Una altra dada que s’extreu de l’informe PISA és que s’ha escurçat la distància entre els centres públics i privats, tot i que els últims encara són 16 punts per sobre. En canvi, la diferència entre els alumnes autòctons i els immigrants és molt significativa, de 86 punts. Les noies obtenen més bons resultats en comprensió lectora, però en canvi els nois són millors en matemàtiques i ciències.

Les proves PISA es van fer simultàniament l’any passat a 65 països. Corea ocupa la primera posició del rànquing i Finlàndia i el Canadà la segona i la tercera respectivament.