FERNANDO MARZÁ, arquitecte vocal de Cultura del COAC "Fue una apuesta muy clara por la modernidad, y la ciudad se quedó sorprendida porque en el barrio Gótico de la ciudad se utilizara una arquitectura tan moderna." Va néixer envoltat d'edificis centenaris, fruit d'un concurs en el qual van participar els arquitectes més importants de mitjan segle XX. Picasso i Miró hi van deixar la seva petjada a les parets. I després de 50 anys al cor de la ciutat, el Col·legi d'Arquitectes de Barcelona continua sent tan modern com quan el van inaugurar. FERNANDO MARZÁ, arquitecte i vocal Cultura del COAC "El edificio tiene dos cuerpos, un cuerpo claramente vertical, lo que serían las oficinas de los arquitectos, y de lo que era la planta baja sale otro cuerpo que de hecho acoge la sala de exposiciones y lo que es el auditorio. Entre el arquitecto que había ganado el concurso, Xavier Busquets, y el decano del Colegio de Arquitectos, decidieron que cada interiorismo de cada una de las plantas, lo realizaran los arquitectos que habían participado en el concurso." Picasso va fer els murals de l'auditori i Miró s'havia d'encarregar dels de la façana. Però el pintor malagueny, molt implicat en el projecte, va demanar fer-los ell seguint l'estil de l'artista català.